Hyvinvointi
Laphan uusi slogan on Valossa ja kaamoksessa – Riitta Muhonen: "Olen erityisen iloinen, että sloganissa on tuttuja ja tavallisia Lapin arjen sanoja eikä mitään liian hienoja vieraalta tuntuvia krumeluureja"
Valossa ja kaamoksessa -slogan kiteyttää ihmisen elämänkaaren ja siihen kytkeytyvien tilanteiden kirjon sekä Lapin alueen erityisyyden, Lapin hyvinvointialue toteaa.
Lapin hyvinvointialueen mukaan sen uusi slogan kertoo hyvinvointialueen terveyteen, hyvinvointiin ja turvallisuuteen liittyvästä roolista Suomen maantieteellisesti laajimmalla hyvinvointialueella. Valossa ja kaamoksessa ilmaisee myös pohjoisen ympäristön ominaispiirteitä ja vastakohtaisuuksia.
Slogania on työstetty yhdessä rovaniemeläinen mainostoimisto Flatlight Creative Housen kanssa, joka on suunnitellut myös hyvinvointialueen logon ja visuaalisen ilmeen.
– Visuaalinen ilme on saanut paljon kiitosta, ja nyt onkin mukava täydentää sitä näin hyvin yhteensopivalla sloganilla. Hyvinvointialueen missio eli tavoite on olla turvallinen kumppani läpi elämän, ja sloganissa sen ydin on saatu kerrottua hyvin kansankielellä ja lappilaisessa muodossa, hyvinvointialueen viestintäjohtaja Riitta Muhonen toteaa.
Lapin hyvinvointialue toteaa kulkevansa ihmisen rinnalla kaikenlaisina aikoina, monenlaisissa tilanteissa ja olosuhteissa, olevan tukena niin valoisina kuin varjoisina ajanjaksoina.
Slogan ilmaisee ihmisen elämänkaaren ja moninaisten arkipäivän tilanteiden lisäksi vuodenaikojen ja vuorokaudenaikojen vaihtumista, elämän rytmiä sekä toimintaympäristön vaihtuvia olosuhteita, joista huolimatta hyvinvointialueen palvelut ovat kaikkien ulottuvilla ja toimintavarmuus säilyy.
– Hyvässä yhteistyössä syntyi slogan, joka edustaa pohjoisinta hyvinvointialuetta vahvasti samaistuttavalla tavalla. Sloganista ja visuaalisesta ilmeestä muodostuu Lapin hyvinvointialueen yhtenäinen brändi, jota on helppo käyttää ja joka erottuu, Flatlightin projektipäällikkö Tarja Väyrynen kertoo.
– Olen erityisen iloinen, että sloganissa on tuttuja ja tavallisia Lapin arjen sanoja eikä mitään liian hienoja vieraalta tuntuvia krumeluureja, Muhonen sanoo.
Seuraavaksi Lapin hyvinvointialueen viestintäpalvelujen työ jatkuu työnantajamielikuvan kehittämisellä.
Lapin hyvinvointialueelle on Lapin suurimpana työnantajana tärkeää houkutella uusia työntekijöitä, lisätä pitovoimaa ja tukea yhteisöllisyyttä. Yhtenäinen ja erottuva brändi helpottaa myös asiakkaita tunnistamaan palvelut ja löytämään tietoa, todetaan Laphan tiedotteessa.